Första dagen på jobbet

Japp då var den avklarad då! Så himla kul att vara tillbaka och få vara syster Therese för några timmar.. Inte bara mamma på heltid.. Det var såååå ljuvligt att få komma hem till min lilla prinsessa efter dagens slut.. Så himla glad hon blev!
I alla fall.. Det började mindre bra.. När jag kom till kulverten och kulle hämta ut kläder ur Unimaten.. En grej man drar sitt kort i och så väljer man vilken stl på byxor och skjorta man ska ha och ut kommer kläderna farandes på en galge.. Om denna maskin skule krångla så finns det ett akutskåp med om möjligt ännu fulare kläder än dom man måste ha pås ig.. De liknar kläderna som MCdonalds personalen brukar ha.. Vinrött och blårutigt..  Jag har ALDRIG på mina 3 år behövt ta kläder från akutskåpet.. Men såklart.. just i dag.. när jag kliver in till Unimaten så står det STOPP på skärmen och då äre bara att glatt dra på sig de där mc donalds kläderna.. Och om jag har retat min arbetskollegor när de kommer med dom.. Tex "Kan man få beställa en Big mc till lunch".. Haha den repliken fick jag själv 5 gånger i dag.. Tyyyyypiskt! Första dagen på jobbet.. praktikanten! JAja men efter dte så har det bara gått bra! Satte alla pvk:er (flygplan) på första försöket.. Alla prover, så det kändes ju bra.. Man behöver lite självförtroende på sånt när man kommer tillbaka.. Skulle blanda en läkemedelsinfusion och jag dubbelkollade minst 3 gånger.. Men det var roligt! Jag hoppas det blir lite extra nu fram över.. Vore skönt att få in en fot lite långsamt sådär..

Alva hon passade på att ta sovmorgon! HALV NIO!! Slog hon upp sina ögon.. Ja efter en vällingslurk vid kl 6.. helt otroligt! Farmor har vart på besök och faster likaså.. Nu ska hon strax krypa ner i säng efter att ha vart vaken sedan kl 13 i dag... Vart ju helt kaos med våra rutiner när hon väljer sådana sovmorgonar.. Men det gör inget! Vi har världens underbaraste bäbis..
I morgon ska vi till BVC för väg och mät.. det var 2,5 månad sen sist nu.. ska bli spännande! sen ska vi på föräldragrupp till bibblan och sen ska vi hem till Hoffe och planera Sannas bröllop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0