Narkos it is

Jag har ändrat mig.. det är Narkossköterska jag SKA bli =) hehe.. ojojoj vad upp och ner det går för mig =) I dga har vi haft en sååå sjukt intressant dag och spännade! På morgonen var vi på gyn och sövde patienter på löpande band.. Ingreppena tog bara runt 20 min så vi sövde, höll fria luftvägar, ventilerade vid behov tills de spontanandades sen var det bara å väcka och snabbt in på nästa sal och göra samma sak.. vi hade 2 salar som vi sprang emellan.. 4 patienter hade vi.. det var riktigt skoj och spännande! det gäller ju att de vaknar annars är schemat kört och gynläkaren blir galen!
På eftermiddagen fick vi in ett akutfall och jag var bara tvungen att stanna kvar, hade inte sett operationen förut och så ville jag så gärna vara med och väcka ! Och tur var väl det att jag inte gick hem när jag slutade kl 5 för patienten var svårväckt.. i 40 min försökte vi väcka honom.. det var intressant! Min handledare hade dock lite ångest! Men det var ingentign som var fel eller så han var bara svårväckt =) Troligtvis för han var så bra smärtlindrad och hellre svårväckt men smärtlindrad i stället för lättväckt och inte tillräckligt smätrlindrad! men i det stora hela har det vart en riktigt bra dag! Och det lutar mycket mot att det kanske blir en narkosvub i framtiden =)

KOm precis hem då från praktiken... i mån äre ledig dag då ska jag träffa christine för att göra klart lite på uppsatsen.. och så ska vi gå igenom lite patientfall som vi har till nästa torsdag =)

nu ska vi åka hem till gabbs och per en stund..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0