I did it !!!

hihi här kommer uppdateringen =)

11:00 åkte vi mot sthlm vi tig ett snabb stopp vid Heby för diverse kisspauser och kaffe! Där ringde min kusin som bor i stockholm och som också skulle springa, vi bestömde oss för att åka hem till henne och parkera bilen där, på Kungsholmen! Mamma hade ju aldrig sett deras lägenhet och jagde hade inte sett den sen den var färdigrustad! Ååååhhh så fin den var.. Helt i min smak.. men nu ska dom släja den igen =/ de ska köpa nåt större den här är ju bara på 45 kvm.. Nu när JOhan är färdig med sin utbildning som civilekonom och fått jobb så sk de skaffa sig nåt större.. I alla fal nog om detta!

Strax efter två var vi på området, man var tvungen att hämta ut strartnumemr före 15! Så det gjorde vi sen satt vi där i kungsträdgården och laddade med vatten och lyssnade på härlig musik! Svenska favoriter hade en scen där Danny, shirley clamp, jessica andersson och en masssa andra artister uppträdde!
Strax innan 16 tog vi oss bort mot vårat startfält, jag och mamma stratade i sista startfältet och LInah i 2 före oss.. Halv 5 gick starten och vi kom i väg bra, det gick riktigt bra! Vi tog det lugnt i början så vi inte skulle ta ut oss.. det gick hur bra som helst! Och vid 15 km stod tiden på 1:40 shit tänkte jag det är ju skitbra tid det vi komemr lätt vara inne på 2 och 10! Men det tog jag snabbt tillbaka efter det.. för det var just där vid 15 km som det tog stopp! Mina ben ville bara dö jag ville också bara dö... Men med mamma 5 m framför var det bara att springa! Så det gjorde jag... Så jag sprang hela vägen och det är jag mest stolt över !! Vi kom in på 2:25 vilket är bättre än 2 och 30 som jag hade hoppats på =) Så jag är huuuur nöjd som helst! Vi sprang med varandra hela vägen.. LInah hon hade sprungit på 1 och 45 ! det är hur bra som helst det! Men då är hon lång och smal med långa ben... En annan har ju lite mer att bära runt på.. i alla fall så är jag hur nöjd som helst! väl i mål så får man ju sådana där påsar fulla med grejjer som banan, russin, kexchoxklad, vatten, en bull och lite mer.. jag var så hungrig då så jag hällde i mig en sån där gainomax och åt bananen och kexchockladen men det fick jag ju ångra bittert i bilen, började spy som en gris!Det vard et värsta jag vatr med om.. men det var den där jäkla gainomaxen som gjorde det.. jag och vaniljsmak vi går inte i hop! men efter det mådde jag toppen! Lite stel i benen bara =)

men det bästa av allt!!! Som jag bara sprang och täntke på hela kvällen var ju... Att jag och Tommy ska bli FÖRÄLDRAR!!!!! Vi ska få en liten bäbis =) Om exakt en vecka ska vi hämta hem en liten staffevalp =) Jag är lyckligast i hela världen!! Det var den bästa målpresenten nånsinn.. Direkt efter loppet i går åkte vi ut till drottningholm för att välja valp =) Tommy var ju tyvärr inte med, eftersom de fick lägga taket.. men jag hade ju fåt välja i vilket fall =) Det fanns två kvar röd/brun färgade, precis som jag ville ha =) Och jag fastnade för den ena på en gång! Han var lite svartare över nosen än vad den andra var och så hade han en vit fläck på bröstet! Han var sååå underbar! De hade 7 st små yrväder.. alla var tingade utom 2.. alla var röd/bruna utom en som var brindle! Men de här röd/bruna är ju inte sååå vanliga så därför ville jag verkligen ha en sådan! Nästa helg får vi hem honom, gissa om jag längtar =) Tror vi har bestämt oss för att han ska heta Nemo..
Jag har alltid velat ha en staffordshire bullterrier, men jag har inte riktigt vågat som första hund eftersom jag vet att det krävs riktigt mycket från ledaren! Men nu känner jag mig mer redo än någonsinn! det ska bli såå himla kul att gå på kurs och sedan ha en hund med sig när man är ute och springer tex! Ja jag längtar så jag håller på å dööööör!
Självklart kommer det bild på gobiten sen =) hade ju bara pappas kamera, så han får skcka över bilderna till mig!
Nu ska jag ringa och prata med uppfödaren.. det vart ju lite sent i går så vi hann inte prata så mycket!

Kommentarer
Postat av: Sara-Mira

Men shit, GRATTIS till att du kom runt på så bra tid och till lilla vovven!!!!!!!!!!!!!! Har också drömt om en staffe i många år men det får vänta tills bebis och kanske nästa barn har blivit större. Dom e så sjukt fina och helt underbara i sinnet. Har en vän som har en rödbrun "Lexus", han är den mest goa vovve jag känner (förutom vår egen sötskrutt Bambi dåe, hihi...). Lägg in bilder snart, jag spricker av nyfikenhet!!
Kram på dig

2007-09-02 @ 12:05:07
URL: http://saramira.blogg.se
Postat av: Jessica

GRATTIS!! Till både vovven och loppet!! Jag var på hundutställning i Högbo idag, och där fanns massor med små staffar! Både jag och David blev dödskära! Vi tänker köpa en liten om något år! :)

2007-09-02 @ 19:48:14
URL: http://jessica.norling.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0