hit och dit

Drygt när man måste flänga runt.. i dag har jag vart först på praktik, hann precis med å söva patienten innan jag var tvungen att dra till skolan och sen tillbaka till praktiken =)

Morgonen började bra.. hade en intubation som gick sådär.. har ju sån respekt för tänderna så jag törs inte fullt ut fixa det där med laryngoskåpet själv.. och i dag var det riktigt drygt.. patienten hade såna käkar så jag kunde knappt hålla i sär.. men jag fick pyssla och dona med det mesta.. satte en rosa och en vit nål utan problem, har faktiskt bara bommat en enda vit nål hittills av kanske 6 =) Riktigt stolt är jag.. efter det stack jag direkt till skolan och hade uppsatsträff, det gick kanonbra! Fick itne såå mycket att komplettera ! så skönt nu när praktiken är över så vi kan koncentrera oss bara på uppsatsen.. det är jus å drygt att köra dubbelt.. men nu blire uppsats för hela slanten, den måste jag ju ha om jag ska läsa till narkossyrra ;)
sen tillbaka och var med på en väckning sen hade vi en till sövning på larynxmask.. det går alltid så bra att stoppa ner =) sen mot slutet av opeartionen började patienten att spontanandas så då fick jag stå med blåsa och ventilera.. känna hur patienten tog små små andetag och så fick jag hjälpa till lite med att trycka lite lätt på blåsa.. bra träning att stå sådär.. hålla koll på tidalvolymen så man inte ger för mycket och så att patienten vädrar ut koldioxiden bra och så.. riktigt roligt! stannade över lite så jag fick vara med på väckningen.. allt gick kanon!

I mån äre examinationsseminarium.. trodde först inte jag skulle kunna vara med för vi hittade ingen hundvakt, men snälla farmor ställde upp så nu kan jag åka in och vara med.. vill inte missa för nåt i världen! kommer bli så spännande och lärorikt!
sen åp fredag äre sista praktikedagen =/ med mattias.. vi ska ha slutbedömning och så... hoppas det händer nåt riktigt urakut och spännande =) Slår vad om att det händer grejjer i mån e.m när han jobbar och jag inte är där.. det skulle vara så himla typiskt..

nej nu ska jag göra klart seminarieuppgiften så det blir kväller nån gång =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0