Äntligen

Nu har jag förberett mig färdigt för i mån, det är ju inget skriftligt som ska in.. men jag måste ha stödord med mig.. Ååhhh vad roligt det ska bli å höra hur alla andra har haft det på sina platser =) Jag vill verkligen inte sluta.. har haft det så sjukt bra! och lärt mig så otroligt mycket!

Känner nu att jag under de här 3 åren har koncentrerat mig alldeles för mycket på det praktiska.. som att sätta nål, ta prover, blodtryck.. det är ju det absolut minsta bekymret nu! kul att behöva komma på det i termin 6 liksom! Jag vill utveckal min kliniska blick och kunna se symtom och koppla i hop det med andra symtom och sjukdomar.. jag har liksom lite sått panik nu näår vi tar examen om mindre än 4 månader.. men men.. hela tiden får jag frösöka intala mig själv att jag alrig kommer bli fullärd.. det är när jag kommer ut som jag kommer lära mig allt jag vill lära mig nu! ser fram emot det sååå himla mycket!! ser fram emot att få jobba på olika platser lära mig nya saker hela tiden och fram för allt att få träffa alla patienter.. få se riktigt sjuka människor och förhoppningsvis kunna hjälpa dom på ett bra vis =))) Det här yrket känns så himla rätt! Jag vet att jag kommer bli en så otroligt bra sjuksköterska! Jag beundrar alla som har jobbat i flera flera år och ser fram emot tills jag själv är där.. en gammal uv som kan hur mycket som helst =)

Nog om det! Jag får ibland bara sådana där överväldiga känslor.. hur himla stolt jag är över mig själv som klarat det =) Som har lyckats valt rätt.. som har tagit tag i mitt liv och skaffat mig en utbildning som gör att jag kommer kunna försörja min framtida familj =) slippa oroa sig.. underbart!

Nu kommer älskling hem med hundarna... han har vart ner till sina föräldrar i torsåker och hämtat en tigersåg, så vi kan sätta in den nya toalettdörren som vi har köpt =) Han hade med sig nemo och challe också så jag skulle få sitta ifred..

Nu i helgen som kommer ska jag bara ägna mig åt rusten.. inget skolarbete som ligger i vägen.. nu ska vi få ordning !! Ska skrapa klart trappen, slipa den och köpa färg och måla.. takena i båda hallarna är målade och panelen är grundad.. så den kan jag måla i helgen också =)

nej nu börjar magen bli hungrig.. i kväll äre idol och greys =) kanon!

Kommentarer
Postat av: Linda

kan inte fatta att du är klar om 4 månader. måste kännas spännande!!! det är ju då allt börjar. känns både bra och jobbigt att man har 1,5 år kvar men somsagt, mycket kvar att lära och sen är det väl när man kommer ut som allt börjar! lycka till med skolan och rusten kramar!!!

2007-09-26 @ 21:57:56
URL: http://lindabeach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0