Ångest

Sista veckan.. en dag mindre kvar =/ Skolarbeten som måste göras.. ingen fritid =/ SYnd om mig.. inte.. jag får ju skylla mig själv.. som dels läser två kurser och dels som inte gjorde ett skit i helgen som var.. låg bara på soffan och tyckte synd om mig själv som vanligt.. ajaa..

I dag har vi haft en spänannde dag, som vanligt =) Har vart på dagkirurgiska ortopeden! vi har gjort 4 handoperationer av olika slag... olika narkoser också.. en vaken, en sovande på larynx och en intuberad.. jag fixade nästa intuberingen själv id ag.. nääästan.. det är det där med epiglottis som jag inte fixar.. och så får jag panik när det tar för lång tid, eftersom patienten inte får nå luft förrän jag är klar så då kastar jag över till mattias i stället.. I dag fick jag blåmärken på tummen för patienten hade så in i helvete vassa tänder =/ jaja men jag SKA fixa det innan jag slutar..

nu sitter jag här, nyss hemkommen.. ska dra ut alla uppsatsutkast och gå igenom.. patientfallen får vänta tills i mån.. I mån har vi ju uppsatsträff.. ska smita en stund från praktiken.. nej bäst jag sätter fart om det ska bli nån tv-kväll för mig =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0