Söndag kväll

Vilken toklugn helg vi har haft på avdelningen! helt otroligt.. Riktigt skönt har det vart att jobba.. Man har ju liksom hunnit med å tänkt efter, reflekterat lite.. Nu är jag ledig i en hel dag igen, underbart! Börjar bli lite trött, en annan är ju van med skolan nu liksom.. inte att jobba såhär! men man kommer rätt snabbt in i det...

Efter jobbet svängde jag in på valbo en stund, där var det kaos! Hur mycket folk som helst.. jag skule köpa fönsterbrädor.. hittade 3 som jag tyckte mycket om, de var klassiska och fina.. men EN enda konsoll fanns det kvar!!! Skit.. får kila förbi byggis i mån och köpa hem ett par styckna.. köpte fönsterfärg också, eftersom pappa backade över den sista färgburken med bilen så var vi i behov av det då.. Vart ingen färg till datarummet, det får vänta lite till =) Tänkte vi skulle måla tak, lister, fönster och runt dörrar och sånt där först.. men nu har vi bestämt oss för hur vi ska inreda det =) ååhhhh det kommer bli såååå fint! det blir ju som sagt riktigt mörkt vinröd, med en schablon i guld.. sen ska vi inhandla ett nytt databord och lite hyllor samt en bokhylla i brunsvart lackserie! Tycker de möblerna är SÅ stilrena.. har haft den serien förut på möbler fast i vitt, det har jag lessnat lite grann på men nu blire en bokhylla och två små hyllplan i den brunsvart och ett nytt databord til det.. det kommer bli gryyyymt till den vinröd färgen.. kanske lite mörkt! men det är precis vad som behövs.. behöver bryta av med nåt galet i vårt vit-beige-ljusa hem! Ska i väg och köpa möblerna i veckan kanske, får ju pengar för lägenheten i mån! Ja vi får väl se =)

Nu på kvällen har jag och älskling lagat tacos och myst med en ny film, evan almighty! den var helt okej.. lite halvrolig mest överdriven.. efter filmen tog vi en promenad genom born och kikade på hus.. inget hus är lika fint som vårat =) när vi är klar med vårt hus kommer det vara finast i hela hofors!!!
det var en hundjävel efter vägen som flög på våran lilla challe.. hann inte med å se den, men tydligen var den lös på gården och ägarna befann sig inomhus.. tur jag hade tommy med mig som röt i åt honom, jag var tvungen att ah koll på challeman! Hatar sådana människor som bara lämnar sina hundar sådär tar inte de minsta ansvar! De kan ju bli påkörda eller vad som helst!

Nu ska jag betala lite räkningar och sen blire nog lugna gatan.. är så himla trött! Tommy börjar jobba i mån igen.. ska försöka dra med mig mor ut på en springtur sen hoppas jag att hon har lsut att hjälpa mig måla fönster, för de är så jävla pisströkigt!

god natt alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0