Operation it is

Ja då var första dagen över.. Synd att den inte varade längre =/ Har haft det sååå underbart! Riktigt rörigt i skallen är det på mig, men det ska förhoppningsvis gå över =) Jag är så lycklig! Jag har vart med om ett AKUT KEJSARSNITT!!!!! Det var den absolut häftigaste upplevelsen jag vart med om.. Allt gick lite väl fort så jag hann inte med så som jag skulle ha velat så jag hoppas det blir fler gångner, vilket det troligvis blir =) Det var så grymt häftigt! Jag ska definitivt jobba på operation i någon form.. antingen op syrran eller narkos syrra..

efter den grymma upplevelsen fick jag vara med om att sätta en epiduralbedövning, läkaren var fantastisk gick igenom allt i minste detlaj med mig.. efter det fick jag söva patienten =) JAG fick spruta läkemedlet, skithäftigt! Och så har jag satt lite nålar och 2 sonder, en genom mun och en genom näsan! Jag längtar sååå mycket tills i mån och nästa dag och nästa dag..

I mån ska jag gå med en narkos undersköterska! Nästa vecka sk ajag gå 2 dagar med op usk och 2 dagar med op ssk, då ska jag få vara med och steriltvätta mig och klä mig och säkerligen få assistera vid operation =) Shit vad jag längtar.. Tror jag komemr lära mig så otroligt mycket på den här praktiken.. akutsjukvård borde absolut ingå i grundutbidlningen, jag hade aldrig fått lärt mig det här om jag itne hade valt till det själv på valbara kurser.. Tror jag komemr att ha nytta av den här kursen vart jag än hamnar sen..

SKa lugna ner mig lite nu sen ska jag sätta mig med mina böcker och läsa på lite om diverse saker.. älskling ska bjuda på mat i kväll =)

Jag har en sån skön känsla av tillfredsställelse nu i kroppen, vilket jag itne haft på riktigt länge.. känns underbart =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0